سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

تعمير تخصصي توربين گيربكس اتوماتيك

 

توربين گيربكس اتومات

توربين يكي از قطعات اصلي و مهم در گيربكس هاي اتوماتيك است. گيربكس اتوماتيك از چند قسمت مختلف تشكيل شده است كه مي توان اصلي ترين قسمت آن را به توربين گيربكس اتوماتيك نسبت داد. توربين باعث مي شود تا نيروي موتور به گيربكس منتقل شود و در نتيجه شما به راحتي بتوانيد با عوض كردن دنده سرعت هاي مختلفي را داشته باشيد.

تعمير تخصصي توربين گيربكس اتوماتيك نيازمند دانش و تجربه بسيار زيادي است. به اين صورت كه اگر تعميركار كوچك ترين اشتباهي در قسمت تعمير و يا حتي جا زدن توربين داشته باشد امكان خرد شدن گيربكس و آسيب جدي به خودرو وجود خواهد داشت.

ما در اين مقاله در مورد تعمير تخصصي توربين گيربكس اتوماتيك به صورت مفصل توضيح داده ايم. براي اينكه بدانيد چگونه توربين خود را عيب يابي كنيد، و آن را براي تعمير به دست چه متخصصاني بسپاريد با ما همراه باشيد.

توربين چيست؟

قبل از اينكه به مبحث تعمير توربين بپردازيم بهتر است كه ساختار آن را به صورت مختصر توضيح بدهيم. اين قطعه را با نام مبدل گشتاور نيز مي‌ شناسند. توربين فقط در گيربكس هاي اتومات وجود دارد و گيربكس هاي دنده اي توربين ندارند.

در واقع سيستم اتومبيل هاي دنده اي بدين صورت است كه شما براي ترمز كردن كلاچ و ترمز را ميگيريد. كلاچ موتور را متوقف مي كند و ترمز چرخ ها را از حركت نگه. ميدارد. اين در صورتي است كه اگر ترمز خالي بگيريد اتومبيل خاموش مي شود و احتمال خرد شدن دنده ها نيز وجود خواهد داشت.

اما در گيربكس هاي اتومات توربين جايگزين كلاچ مي‌ شود و شما فقط با ترمز گرفتن اتومبيل را متوقف مي كنيد.  توربين در قسمتي مابين گيربكس و موتور اتومبيل قرار دارد. وسط آن نيز با روغن پر شده است. همانطور كه گفتيم توربين از يك طرف به گيربكس و از طرف ديگر به موتور متصل شده است.

نيروي موتور به وسيله روغن به گيربكس انتقال پيدا مي كند و اين مسئله باعث مي‌ شود تا شما با عوض كردن دنده سرعت هاي متفاوت را تجربه كنيد.

نحوه عيب يابي توربين گيربكس اتوماتيك

شما خودتان به راحتي مي توانيد با دنبال كردن دستورالعمل زير توربين گيربكس اتوماتيك خود را عيب يابي كنيد. تعميركاران با تجربه و متخصص همگي اتفاق نظر دارند كه قبل از باز كردن توربين، بايد با خودرو روشن، توربين تست شود. در غير اين صورت بايد كل سيستم گيربكس و توربين شكافته شود و قطعات تك به تك چك شوند تا عيب آن پيدا شود،  كه قطعا اين فرآيند يك فرآيند بسيار پيچيده و زمان بر و پر هزينه است.

بنابراين شما خودتان نيز مي توانيد اين عيب يابي را انجام بدهيد. قبل از اينكه نحوه عيب يابي توربين را براي شما شرح دهيم بهتر است اين نكته را خاطرنشان كنيم كه اين تست نبايد بيشتراز ۳ ثانيه به طول بيانجامد. زيرا در صورتي كه شما اين تست را بيشتر از ۳ ثانيه انجام دهيد احتمال آسيب گيربكس شما وجود خواهد داشت. بنابراين حتما دقت كنيد كه تست شما بيشتر از ۳ ثانيه طول نكشد.

  1. خودرو را روي دنده بگذاريد
  2. پاي خود را روي ترمز فشار دهيد
  3. پدال گاز را تا انتها فشار دهيد
  4. دور موتور بايد تا حدود ۲۰۰۰ برود تا نشان دهنده سلامت توربين شما باشد.

براي پيشگيري از خرابي توربين چه كار بايد كرد؟

اگر شما هم صاحب يك اتومبيل اتوماتيك باشيد قطعا مي دانيد كه تعويض قطعات گيربكس تا حدودي هزينه ‌بر هستند. بنابراين بهتر است كه قبل از خرابي كامل قطعات حتما به فكر آنها باشيد و اقدامات لازم را جهت جلوگيري از خرابي قطعات انجام بدهيد. از جمله جديدترين اقداماتي كه شما مي توانيد براي جلوگيري از خرابي قطعه دوربين اتومبيل خود انجام دهيد مي توان موارد زير را نام برد‌‌؛

● چك كردن روغن گيربكس

روغن گيربكس را چك كنيد. براي اينكه مطمئن شويد روغن گيربكس شما سالم است يا خير مي توانيد نازل روغن را برداريد و آن را با يك دستمال كاغذي پاك كنيد. در صورتي كه رنگ روغن آلبالويي باشد نشان دهنده سلامت كامل روغن است. اما در صورتي كه رنگ روغن به قهوه اي شباهت داشته باشد شما بايد حتما در اسرع وقت براي تعويض روغن خود اقدام كنيد.

● انجام سرويس هاي دوره اي

از سرويس هاي دوره اي خودرو خود غافل نشويد. خودروهاي اتوماتيك نياز به انجام سرويس هاي دوره اي در مدت زمان مشخصي دارند. بنابراين بعد از طي شدن بازه زماني مشخص حتما اتومبيل خود را به يك سرويس كار مجرب نشان دهيد، تا در صورت وجود عيب و ايراد هاي كوچك آن ها را برطرف نمايد. همه ايراد هاي كوچك در صورت عدم سرويس هاي دوره اي تبديل به ايرادهاي بزرگ مي شوند و در نهايت شما ممكن است مجبور به تعويض قطعات داخلي گيربكس خود باشيد.

● دقت به دماي اتومبيل

به دماي اتومبيل خود دقت كنيد. گرم شدن بيش از حد اتومبيل ممكن است نشان دهنده آسيب در مهر و موم توربين باشد و نياز به بررسي هاي جدي تر داشته باشد.

● دقت به لرزش و لغزش خودرو

به لرزش و يا لغزش اتومبيل حتي در سرعت هاي پايين و حتي هنگامي كه اتومبيل متوقف است نيز توجه كنيد. در صورتي كه اتومبيل شما دچار لرزش يا لغزش شده باشد احتمال زياد مشكل از توربين اتومبيل است و شما بايد حتما اتومبيل خود را پيش يك سرويس كار مجرب ببريد.

● تعويض به موقع روغن گيربكس

تعويض به موقع روغن گيربكس اتوماتيك را جدي بگيريد. در صورتي كه روغن گيربكس كمتر از حد نرمال شود و يا اينكه طول عمر آن به پايان برسد يك تهديد جدي براي قطعات داخلي گيربكس به شمار مي آيد. بنابراين حتما در مورد اورجينال بودن و كيفيت بالاي روغن گيربكس خود اطمينان حاصل نماييد و در سرويس هاي دوره اي مشخص نيز آن را تعويض كنيد.

البته ما به شما توصيه مي كنيم كه خودتان براي تعويض روغن اقدام نكنيد. زيرا تعويض روغن گيربكس هاي اتوماتيك برخي ترفند هاي خاص خود را دارد كه در صورت عدم رعايت آن ها ممكن است روغن شما دوام و عمر بسيار كمي داشته باشد و يا اينكه گيربكس خودرو شما عملكردي مناسبي را از خود نشان ندهد.

اغلب موارد افرادي كه خود اقدام به تعويض روغن گيربكس مي كنند نمي توانند روغن قبلي را به صورت كامل تخليه كنند و روغن جديد با پسماندها و ته مانده هاي روغن قبلي تركيب مي شود. همين مسئله باعث خرابي زود هنگام روغن جديد مي شود. روغن خراب يك تهديد جدي براي گيربكس به شمار مي آيد. بنابراين ما به شما توصيه مي‌ كنيم كه براي تعويض روغن حتما به سرويسكاران مجاز آن مراجعه كنيد

علائم خرابي توربين گيربكس اتوماتيك

قبل از اينكه علائم خرابي توربين را بيان كنيم به شما توصيه مي كنيم به هيچ عنوان اين علائم را جزئي و ناچيز نشماريد. در صورتي كه هر كدام از علائم زير را مشاهده كرديد در اسرع زمان ممكن و بدون فوت وقت خودرو خود را به نزديكترين تعميرگاه ببريد.

  1. اولين علامت اين است كه صداي تقه زدن گيربكس به گوش شما برسد اين صداي تقه زدن حالت شبيه تقه زدن ۲ به ۳ است.
  2. شتاب اوليه خودرو در هنگام خرابي توربين بسيار كند خواهد بود و خودرو در هنگام حركت نيز به كندي راه مي رود.
  3. يكي ديگر از علائم خرابي اين قطعه روغن ريزي پشت پمپ است، كه شما مي توانيد به راحتي آن را مشاهده كنيد.
  4. علامت ديگر آن خورده شدن دهانه پمپ آن است. اگر شما سرويس هاي دوره اي را به صورت مرتب انجام دهيد قطعا سرويسكار در اسرع زمان متوجه خوردگي هاي اوليه دهانه پمپ خواهد شد و اجازه پيشرفت آن را نخواهد داد.
  5. علامت ديگري كه شما مي توانيد به راحتي آن را مشاهده كنيد اين است كه در هنگام تقه زدن چراغ اسنو برف نيز روشن مي شود.

بهترين تعميركار توربين گيربكس اتوماتيك

تعمير گيربكس اتوماتيك  و لوازم و قطعات داخلي آن هم نياز به تخصص و دانش بالا و هم نياز به تجربه كافي دارد. در صورتيكه تعميركار مورد نظر شما تجربه كافي در اين زمينه نداشته باشد ممكن است توان تعمير بدون نقص خودرو را نيز نداشته باشد. بنابراين حتما نسبت به تخصص و تبحر و تجربه تعميركار خود اطمينان خاطر حاصل كنيد.

يكي از نمونه‌ هاي بارز كه تعميركاران غير حرفه اي در مورد تعمير دوربين اشتباه مي‌ كنند جا زدن مبدل گشتاور در داخل موتور و سپس گيربكس است. همانطور كه قبلا هم گفته‌ ايم مبدل گشتاور يا توربين بين موتور و گيربكس قرار دارد. برخي از تعميركاران بعد از انجام تعميرات لازم توربين را روي موتور سوار مي كنند و سپس قصد جا زدن آن به گيربكس را دارند.

اين روش كاملا اشتباه است و ممكن است باعث آسيب ‌هاي جدي به خودرو شود. تعميركاران بايد در ابتدا توربين را در داخل گيربكس جا بزنند و آن را كامل بچرخانند تا مطمئن شوند قطعه به خوبي در جاي خود قرار گرفته است. سپس گيربكس را به موتور متصل كنند. كوتاهي در هنگام سوار كردن قطعات، از هم باز كردن آن ها و در هنگام تعمير آنذها ممكن است باعث آسيب هاي جدي به خودرو شود.

بنابراين همين مسئله اهميت تخصص بالاي تعميركاران خودروهاي اتوماتيك را نشان مي دهد. در اين زمينه تعميرگاه گيربكس رضا بهترين خدمات را براي مشتري ارائه مي دهد از مجرب ترين متخصص و با تجربه ترين تعميركاران حرفه اي خاطره به ياد ماندني و عالي از سرويس و تعمير گيربكس هاي اتوماتيك را در ذهن شما ثبت خواهند نمود.

گارانتي تعميرات انجام شده و قطعات به كار برده در خودرو نيز از جمله خدمات ارزنده تعميرگاه گيربكس رضا هستند كه باعث مي‌ شوند شما با خيال آسوده و بدون نگراني و دغدغه خاطر به اين تعميرگاه مراجعه كنيد و از خدمات بسيار عالي آن بهره مند شويد.

براي اطلاعات بيشتر شما مي توانيد با مجموعه تعميرگاهي گيربكس اتوماتيك رضا به ادرس وبسايت https://gearboxreza.com  و هم چنين تهيه ليست قيمت گيربكس اتوماتيك و قطعات آن به گيربكس شاپ به ادرس https://gearboxreza.shop مراجعه كنيد و جهت مشاوره تخصصي و همكاري در خصوص خدمات و لوازم با شماره 09116344009 در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۸:۲۱ توسط:حسين موضوع:

متن نوشتن قولنامه ماشين

قولنامه ماشين دستي چيست؟

عقد بيع براي خريد و فروش ماشين يكي از عقود پركاربرد است كه خريدار و فروشنده شروط و توافقات قرارداد را در آن مكتوب مي‏كنند. هنگام تنظيم قولنامه ماشين بايد به نكات حقوقي مربوطه توجه نمود تا از بروز هرگونه اختلافات جلوگيري شود.

اعتبار قولنامه ماشين دستي

قولنامه ماشين دستي نوعي سند عادي به شمار مي‏آيند زيرا كه طرفين بدون مراجعه به دفاتر اسناد رسمي آن را تنظيم و مكتوب نموده‏اند. اين سند عادي پس از ثبت در دفترخانه اسناد اعتبار رسمي خواهد داشت. البته لازم به ذكر است اسناد عادي نظير قولنامه ماشين دستي در نظام حقوقي ايران داراي اعتبار است. بنابراين در صورت بروز هرگونه مشكل مانند عدم پرداخت وجه ماشين و ديگر اختلافات احتمالي، با استناد به اسناد عادي نيز مي‏توان در دادگاه طرح دعوي كرد .

نحوه تنظيم قولنامه ماشين

قولنامه ماشين دستي را مي‏توان به دو صورتِ نوشتن قرارداد روي يك برگه سفيد يا استفاده از نمونه فرم‏هاي آماده قولنامه ماشين مكتوب كرد. قبل از مكتوب كردن قرارداد توصيه مي‏شود كه معاينات فني انجام شود تا خريدار از عدم وجود هرگونه نقص اطمينان حاصل نمايد. رعايت اين نكته سبب جلوگيري از بروز برخي مشكلات پس از خريد خودرو خواهد شد. به علاوه لازم است كه لوازم جانبي، اسناد و مدارك و بيمه‌نامه را بررسي و در قولنامه ذكر نماييد. قولنامه ماشين داراي بخش‏هاي مختلفي است كه هر كدام از اهميت خاص خود برخوردارند. در ابتداي قولنامه درج مشخصات دقيق هويتي طرفين از واجبات تنظيم اين نوع قرارداد است. همچنين لازم است كه مشخصات خودرو مورد نظر به طور دقيق در قولنامه بيان شود. به علاوه هنگام نوشتن دستي قولنامه ماشين بايد مبلغ توافق شده به همراه نحوه پرداخت مبلغ به صورت كامل ذكر شود. علاوه ‏بر اين موارد، شروط معامله مثل تاريخ حضور طرفين در مركز تعويض پلاك، زمان انتقال سند، زمان پرداخت وجه و … بايد كامل ذكر شود. همچنين طرفين مي‏توانند شرايط مدنظر خود را در متن قولنامه ماشين درج كنند. با امضاي طرفين ذيل قرارداد اين شروط مستلزم الاجرا خواهند شد. همچنين تنظيم بند فسخ نيز از ايجاد برخي مشكلات جلوگيري خواهد كرد. به عنوان مثال درصورت عدم پرداخت به موقع مبلغ خودرو توسط خريدار يا عدم رعايت هر يك از شروط معامله توسط هر يك از طرفين، معامله فسخ خواهد شد. به طور كلي تنظيم يك قولنامه ماشين چه به صورت دستي چه به صورت نمونه‏هاي آماده، طرفين را به اجراي شروط توافق شده متعهد خواهد مرد. بنابراين تنظيم اين نوع عقد بيع حائز اهميت بوده و در صورتي كه بندهاي آن طبق قوانين تنظيم شود، منجر به جلوگيري از اختلافات احتمالي نيز خواهد شد. همچنين توجه فرماييد كه قولنامه ماشين دستي با امضاي فروشنده و خريدار وجاهت قانوني دارد.   1. طراحي يك پلتفرم آنلاين براي صدور قولنامه ماشين به صورت سريع و آسان 2. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت حضوري در دفاتر ادارات ترافيك 3. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت تلفني و اينترنتي 4. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت موبايلي 5. ايجاد مراكز خدماتي در نقاط مختلف شهري براي صدور قولنامه ماشين 6. ايجاد بستري براي اتصال به سيستم هاي اطلاعاتي ديگر مربوط به خودروها، مانند پلاك اتومبيل و تاريخچه تردد 7. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت تخصصي براي شركت‌هاي اجاره خودرو و تاكسي‌هاي آنلاين 8. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت گروهي براي شركت‌ها و سازمان‌ها با پارك خودرو بزرگ 9. ايجاد سيستمي براي اعلام وضعيت قولنامه ماشين به صورت آنلاين و ارسال هشدار در صورت انقضاي آن 10. ارائه خدمات قولنامه ماشين به صورت خودكار و روباتيك در ايستگاه‌هاي خودرويي و پاركينگ‌ها.  

متن قولنامه ماشين

  قولنامه ماشين يك سند رسمي است كه بين فروشنده و خريدار خودرو امضا مي‌شود. در اين سند شرايط فروش خودرو، قيمت، شرايط پرداخت، تاريخ تحويل خودرو و ديگر موارد مهمي كه در فرآيند خريد و فروش خودرو مد نظر است، ذكر مي‌شود. قولنامه ماشين بايد حتما قبل از معامله به دقت بررسي و مورد توجه قرار گيرد. همچنين، در صورتي كه قولنامه ماشين به صورت كتبي امضا شده باشد، بهتر است همه جزئيات مربوط به خريد و فروش در آن به دقت نوشته شود تا در آينده هيچ نوع ابهامي بر سر اين موضوع پيش نيايد. در كل، قولنامه ماشين يكي از اسناد مهمي است كه بايد در فرآيند خريد و فروش خودرو به آن توجه كرد و مورد توجه قرار داد.

نمونه قولنامه ماشين

  قولنامه ماشين، يك سند رسمي است كه بين فروشنده و خريدار خودرو به منظور تعيين شرايط فروش و خريد خودرو امضا مي‌شود. اين سند حاوي اطلاعاتي مانند نام و نشاني فروشنده و خريدار، مدل، سال ساخت و شماره شاسي خودرو، قيمت فروش، شرايط پرداخت و برخي شرايط ديگر است. قولنامه ماشين به عنوان يك سند رسمي و مهم در خريد و فروش خودروها، بايد به دقت تهيه و امضا شود تا از هرگونه ابهامي در آينده جلوگيري شود.

نمونه قولنامه دستي ماشين

  قولنامه دستي ماشين، يكي از اسناد حقوقي مهم است كه در قراردادهاي تجاري و قراردادهاي خريد و فروش بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نوع قولنامه، به صورت دستي و با استفاده از ماشين تايپ، تهيه و امضا مي‌شود. در اين قولنامه، شرايط و مقررات مربوط به قرارداد بين دو طرف بيان مي‌شود و هر يك از طرفين، پس از مطالعه و تاييد شرايط، امضاي خود را روي قولنامه مي‌گذارند. به‌طور كلي، قولنامه دستي ماشين، يك ابزار حقوقي مفيد است كه به شركت‌ها و فردي كه قرارداد با طرفين دارند، كمك مي‌كند تا شرايط قرارداد را به يك شكل رسمي و حقوقي مشخص كنند.

نمونه نوشتن قولنامه دستي

  قولنامه دستي، يك اسناد رسمي است كه به منظور تأييد قول و تعهدات ميان دو طرف تهيه مي‌شود. در اين نوع قرارداد، طرف اول به طرف دوم قول مي‌دهد كه برخي از تعهدات خاص را انجام دهد و در عوض، طرف دوم نيز به طرف اول تعهد مي‌كند كه در صورت انجام دادن تعهدات خود، مزاياي خاصي دريافت كند. براي تهيه قولنامه دستي، طرفان بايد اطلاعات مربوط به تعهدات خود را دقيقاً بيان كنند و همچنين بايد با شرايط و مقررات قرارداد آشنا باشند. در پايان، اين قولنامه بايد توسط طرفان و شاهدان معتبر امضا شود و به عنوان يك سند رسمي در نظر گرفته شود.

قولنامه خودرو

  قولنامه خودرو، يك سند رسمي است كه به عنوان قراردادي بين فروشنده و خريدار خودرو امضا مي‌شود. اين قولنامه شامل شرايط و جزئيات فروش خودرو، قيمت، تاريخ تحويل، شرايط پرداخت و مشخصات فني خودرو است. اين سند مي‌تواند حاوي شرايط گارانتي و خدمات پس از فروش نيز باشد. در صورتي كه طرفين نسبت به شرايط قولنامه موافق باشند و امضا كنند، آنگاه قولنامه خودرو معتبر و معتبر خواهد بود. قولنامه خودرو يكي از مهمترين قراردادهايي است كه بايد در زمان خريد خودرو به آن توجه شود و به هيچ عنوان نبايد آن را ناديده گرفت.

نمونه قولنامه خودرو

  قولنامه يا قرارداد فروش خودرو، مداركي است كه بين فروشنده و خريدار به منظور تعيين شرايط و قيمت فروش خودرو منعقد مي‌شود. اين قرارداد حاوي اطلاعاتي مانند نام و آدرس فروشنده و خريدار، مشخصات خودرو، شماره شاسي، شماره پلاك، سال ساخت و قيمت فروش است. قولنامه خودرو در صورت رعايت شرايط و تعهدات طرفين، به عنوان مدرك حقوقي فروش خودرو مورد قبول قرار مي‌گيرد و به خريدار امكان مي‌دهد تا به عنوان مالك شناخته شود. بنابراين، قولنامه خودرو به عنوان يكي از مهمترين مدارك حقوقي در فروش خودرو به شمار مي‌رود.

نمونه قولنامه دستي

  قولنامه دستي، يك مدارك رسمي است كه به توافق دو يا چند طرف براي انجام يك معامله يا انجام يك كار خاص، اشاره دارد. اين قولنامه به صورت دستي با دست نوشته مي‌شود و حاوي جزئيات مهمي مانند موضوع قرارداد، تاريخ انجام، مدت زمان، هزينه‌ها و شرايط مربوط به اين معامله مي‌باشد. قولنامه دستي به عنوان يك سند رسمي شناخته شده و براي حفظ حقوق طرفين بسيار مهم است. اين قولنامه مي‌تواند به صورت دستي و يا الكترونيكي باشد و به دليل اهميت آن در حفظ حقوق طرفين، بايد با دقت و كامليت كامل نوشته شود.

عكس قولنامه ماشين

  عكس قولنامه ماشين، يكي از اسناد حياتي و ضروري براي هر خودرويي است كه براي تأييد مالكيت و ثبت آن در سامانه‌هاي مربوطه از آن استفاده مي‌شود. اين قولنامه شامل اطلاعات مهمي مانند نام و نشاني صاحب خودرو، شماره شاسي و پلاك خودرو، سال ساخت و اطلاعات فني خودرو، مانند نوع و مدل آن است. همچنين، اين قولنامه حاوي مهمترين نكته‌اي است كه متعلق به خودرو مي‌باشد و آن نيز مربوط به حوادث و تصادفاتي است كه خودرو در گذشته داشته است. به همين دليل، نگهداري اين قولنامه در شرايط امن و محافظت شده بسيار مهم است.

قولنامه ماشين دستي

  قولنامه ماشين دستي، يك اسناد رسمي است كه براي خريد و فروش انواع ماشين‌هاي دستي مانند دوچرخه، اسكوتر، موتورسيكلت و… بين فروشنده و خريدار صادر مي‌شود. اين قولنامه شامل اطلاعاتي مانند نام و اطلاعات فروشنده و خريدار، نوع و مدل ماشين، قيمت، شرايط پرداخت و تاريخ تحويل ماشين مي‌باشد. داشتن يك قولنامه ماشين دستي، مي‌تواند به فروشنده و خريدار در جلوگيري از هرگونه اختلافات و ابهامات در آينده كمك كند.

قولنامه دستي ماشين

متن قولنامه ماشين دستي

قولنامه ماشين دستي يك سند رسمي و معتبر است كه به عنوان تضميني براي خريد و فروش ماشين دستي، بين فروشنده و خريدار منعقد مي‌شود. در اين قولنامه، شرايط و قيمت، مدل و سال ساخت، كيلومتر و وضعيت فني و ظاهري ماشين به طور دقيق مشخص مي‌شود. همچنين، در صورت وجود هر گونه مشكل فني پس از خريد، شرايط تعمير و تعويض قطعات در قولنامه ذكر مي‌شود. بنابراين، امضاي قولنامه ماشين دستي، به معناي تعهد مسئوليت فروشنده در قبال وضعيت ماشين است و همچنين براي خريدار، به عنوان تضميني براي به دست آوردن يك ماشين با وضعيت عالي، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فرم قولنامه ماشين فرم قولنامه ماشين، يك سند رسمي است كه در آن فروشنده ماشين قول مي‌دهد كه ماشين را به خريدار فروخته و تمامي مسئوليت‌هاي قانوني مربوط به آن را بر عهده خود مي‌گيرد. اين فرم شامل اطلاعاتي مانند نام و آدرس فروشنده و خريدار، اطلاعات مربوط به ماشين از جمله سال ساخت، شماره شاسي و موتور، رنگ و نوع سوخت و همچنين قيمت فروش ماشين است. براي صحت قانوني فرم قولنامه ماشين، بايد به دقت تكميل شود و همچنين توسط فروشنده و خريدار امضا شود. متن قولنامه خودرو قولنامه خودرو يك سند رسمي است كه در آن شرايط و مقررات خريد و فروش خودرو تعيين مي‌شود. اين سند معمولاً توسط فروشنده خودرو صادر مي‌شود و در آن جزئياتي مانند نام خريدار، نام فروشنده، مدل خودرو، رنگ، شماره شاسي، قيمت و شرايط پرداخت، مدت ضمانت، شرايط تحويل و امضاي طرفين ذكر مي‌شود. قولنامه خودرو يكي از مهمترين اسنادي است كه خريداران خودرو در اختيار دارند و بايد قبل از خريد اين سند را با دقت مطالعه كنند. همچنين، اگر هرگونه تغييري در مقررات قولنامه صورت گيرد، بايد با هماهنگي طرفين جديداً صادر شود. برگه قولنامه ماشين برگه قولنامه ماشين يك سند رسمي است كه در زمان خريد يك خودرو صادر مي‌شود و شامل اطلاعاتي از جمله نام و آدرس فروشنده، نام و آدرس خريدار، نوع خودرو، شماره شاسي و موتور، تاريخ توليد و تحويل، هزينه خريد و ماليات‌هاي مربوطه مي‌باشد. هدف اصلي از صدور برگه قولنامه ماشين، حفاظت از حقوق خريداران ماشين و افرادي است كه با اين خودروها در ارتباط هستند. اين سند به عنوان مدركي مهم در حمايت از حقوق قانوني خريدار و تضمين اطمينان او از صحت و اعتبار خودرو استفاده مي‌شود. به همين دليل، تمام خريداران خودرو بايد برگه قولنامه ماشين را دريافت كرده و آن را به دقت مورد بررسي قرار دهند. https://plandl.ir/product/manual-machine-charter/
برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۵:۵۶ توسط:حسين موضوع: