سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

داستان كودكانه

محتواي داستان كودكانه اي كه براي بچه هاي خود تعريف مي كنيد، متنوع، آموزنده و همسو با علايق و سليقه كودك شما باشد. بهتر است موضوع داستاني كه براي كودكان خود انتخاب مي كنيد، متناسب با گروه سني كودك باشد تا كودك بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار كند. هر چه ارتباط كودك با داستان كودكانه بيشتر و عميق تر باشد، كودك شوق و هيجان بيشتري براي شنيدن داستان از خود نشان مي دهد.

هم چنين در روايت داستان كودكانه، زمان بندي روايت داستان نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ زماني كه براي روايت داستان كودكانه صرف مي كنيد، حواستان باشد تا كودك از حوصله شنيدن داستان خارج نشود و تا زماني كه او روي شنيدن داستان تمركز دارد، روايت داستان را براي او ادامه دهيد.

بچه هايي كه به شنيدن داستان كودكانه علاقمندند، در زمان شنيدن داستان، شوق و هيجان زيادي از خود نشان مي دهند. اين كودكان دوست دارند داستان هاي جديد برايشان خوانده شود و به ماجراهاي جديد ورود كنند.

يكي از مهم ترين مسائل در رابطه با رشد و تربيت كودك، راه رفتن كودك است. اولين حركت هاي بچه، با تكان دادن انگشتان دست و پا آغاز مي شود. به مرور زمان كنترل كودك روي اعصاب اجزاء مختلف بدن خود بيشتر شده و به طور ارادي مي تواند عضلات خود را حركت دهد. از 6 ماهگي تا حدود 9 ماهگي اين تسلط كامل تر شده و كودك قدرت و تعادل بيشتري روي پاهاي خود احساس مي كند. به تدريج كودك ياد مي گيرد با تكيه بر اجسام يا وسايل كمكي مانند روروئك، بايستد و تعادل خود را حفظ كند.

برخي از دلايل دير راه افتادن كودكان:

كودكاني كه روند رشدشان نسبت به همسالان خود كندتر است، عضلات و استخوان هايشان ديرتر كامل شده و طبيعتا ديرتر از ساير كودكان راه مي افتند.

نارسايي هاي مغزي و نقص در سيستم حركتي كودك، مانع از راه افتادن كودك مي شود.

كودكاني كه از لحاظ عاطفي شخصيتي وابسته دارند و هميشه دوست دارند كه در آغوش پدر و مادر خود باشند، علاقه اي به راه افتادن ندارند و ديرتر از بقيه بچه ها راه مي افتند.

كودكاني كه از لحاظ جسمي زمينه بيماري هاي نرمي استخوان و راشيتيسم دارند، ديرتر از ساير كودكان راه مي افتند.

يكي ديگر از دلايل تاثيرگذار در راه رفتن كودك، عوامل ژنتيكي مي باشد.

براي دسترسي به داستان هاي كودكانه جديد و متنوع و مطالعه مقاله هاي كاربردي روانشناسي كودك، كافي است به سايت voolak.com مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۳:۴۸ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :