سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

معرفي بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش

اگر شما هم روزي در اثر عوامل مختلفي اعم از فرمت يا حذف ناخواسته، ويروس، برنامه‌هاي نامناسب، حذف درايور و … اطلاعات و داده‌هاي خود را از دست داده‌ايد، با ما همراه باشيد تا به معرفي 11 تا از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش در اين مقاله بپردازيم. نرم‌افزارهاي بازيابي فايل مختلفي چه به صورت پولي يا رايگان براي سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، مك، لينوكس و … ارائه شده است كه در اين قسمت به معرفي كامل آنها‌ مي‌پردازيم و با ويژگي‌ها و قابليت‌هايي كه دارند، بيشتر آشنا خواهيم شد.

ريكاوري چيست؟

بدون شك قابليت اطمينان و پايداري دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي داده در طول سالها افزايش يافته است. متأسفانه، از دست دادن داده‌ها هنوز يك نگراني بزرگ است كه بايد به آن توجه كنيم. با اين حال، در بسياري از موارد، داده‌ها قابل بازيابي هستند و راهكارهايي وجود دارد كه مي‌توان از آنها براي محافظت از داده‌ها استفاده كرد. در اين قسمت از مقاله مجله جوان ايراني، ما توضيح مي‌دهيم كه بازيابي اطلاعات چيست، در مورد نرم‌افزار بازيابي اطلاعات و نحوه عملكرد آن صحبت مي‌كنيم، در مورد بازيابي داده‌ها امكانات مختلفي را كه در اين حوزه وجود دارد را بررسي مي‌كنيم و به شما نشان مي‌دهيم كه چگونه مي‌توانيد از داده‌هاي خود محافظت كنيد.

“بازيابي اطلاعات” در انگليسي به عنوان “Data Recovery” شناخته مي‌شود. اين عبارت تقريباً همه مسائلي كه در رابطه با از دست دادن داده‌ها و اطلاعات در كامپيوتر و … است را پوشش مي‌دهد. وقتي از بازيابي اطلاعات صحبت مي‌كنيم، منظور بازيابي اطلاعات از دست رفته در حامل‌هاي رسانه‌اي است. منظور ما از حامل رسانه، به عنوان مثال، هارد ديسك يا USB استيك‌ها هستند كه براي بازيابي داده‌هاي آنها، بايد از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش استفاده كنيد.

امروزه اغلب داده‌ها بر روي حامل‌هاي اطلاعات كه همان هارد‌ها، فلش‌ها، حافظه‌هاي جانبي در موبايل، Ssd ها و … شناخته مي‌شوند، ذخيره شده‌اند كه اگر خداي ناكرده براثر يك اشتباه عمدي يا قصدي حذف شوند، ممكن است كاربر نتواند ديگر به اين داده ها دسترسي پيدا كند. بنابراين، براي بازگرداندن داده‌ها بايد يك مسير انحرافي وجود داشته باشد كه در اين قسمت مي‌خواهيم به آن بپردازيم. در دنياي امروز، داده‌ها و داكيومنت‌هاي ما هر روزپيچيده‌تر و حجيم‌تر مي‌شوند. در نتيجه اگر يك بيت داده در ساختار اين فايل‌ها تعويض شده، حذف شده يا جابه‌جا شود، بايستي توجه كنيد كه اين مي تواند يك فايل را كاملاً ناخوانا كرده و يا از بين ببرد.

از دست دادن اطلاعات مي‌تواند به راحتي رخ دهد. به عنوان مثال هارد ديسك‌هاي قديمي از اين مشكل رنج مي‌برند؛ زيرا ديگر در هنگام خواندن و نوشتن نمي‌توانند به درستي كار كنند. برخورد با كيس كامپيوتر يا افتادن هارد ديسك نيز مي‌تواند مشكلاتي را ايجاد كند. علاوه بر اين، حملات عمدي براي آسيب رساندن به داده‌ها نيز وجود دارد كه هكرها، ويروس‌ها، نرم‌افزارهاي مخرب، يك جاسوس، يك دشمن، يك فرد ناآگاه و … علت آن باشد. به عنوان مثال، ويروس‌هايي وجود دارند كه مي‌توانند فايل‌ها را پاك يا خراب كنند. حتي اگر يك فايل رمزگذاري شود (براي مثال با استفاده از باج افزار)، اين كار واقعا مي‌تواند آزاردهنده باشد. همچنين در مقوله از دست دادن اطلاعات، توجه كنيد كه در همه موارد فايل‌هاي از دست رفته، قابل بازيابي نيستند.

ريكاوري چيست؟

 

ريكاوري هارد و فلش

احتمالاً تا زماني كه داده‌هايتان را از دست ندهيد، به بازيابي اطلاعات فكر نمي‌كنيد. اما وقتي فايل‌ها ديگر قابل دسترسي نباشند، دچار آسيب‌ديدگي شده و ديگر قابل باز شدن و استفاده نمي‌باشند، بايستي به سراغ بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش برويد. اغلب كاربران كامپيوتر سعي مي‌كنند خودشان داده‌ها را بازيابي كنند، اما تقريباً در همه موارد اين امر ناموفق است. بازيابي اطلاعات در نوع خود يك فعاليت تخصصي محسوب مي‌شود كه براي آن نرم‌افزارها و متدهاي خاصي وجود دارد. البته شما مي‌توانيد فايل‌هاي خود را به سرعت برگردانيد.

لازم به ذكر است مواردي وجود دارد كه بايستي حتما براي حل مشكل و بررسي دقيق‌تر، از يك متخصص كمك بگيريد و ممكن است نتوانيد با نرم‌افزارهاي ريكاوري داده اين مشكل را رفع كنيد. اين موارد عبارتند از:

  • هارد ديسك صداي تيك تاك يا نامعمول ايجاد كند.
  • بخش‌هايي معيوب روي هارد ديسك وجود دارد.
  • خطاهاي از نوع SMART براي خواندن وجود دارد.
  • BIOS ديگر درايو را تشخيص نمي‌دهد.
  • آسيب فيزيكي به درايو وارد مي شود.
  • عملكرد يك قسمت از حافظه متوقف شده است.
  • كامپيوتر ديگر راه‌اندازي مجدد نمي‌شود.

در حالي كه از دست دادن اطلاعات ممكن است اجتناب ناپذير به نظر برسد، اما با رعايت اقدامات احتياطي مناسب، مي‌توانيد از چنين شرايطي جلوگيري كنيد. براي شروع و قبل از استفاده از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، بايستي اقداماتي را انجام دهيد؛ زيرا در ادامه كار در هنگام استفاده از نرم‌افزارهاي ريكاوري و بعد از آن، مشكلاتي براي شما ايجاد خواهد شد.

شما مي‌توانيد از قابليت‌هاي داخلي Windows 10 براي پشتيبان‌گيري كامل از رايانه خود استفاده كنيد يا از يك سرويس ذخيره‌سازي ابري مانند Right Backup براي محافظت ايمن از تمام فايل‌هاي گرانبها و ساير داده‌هاي خود در يك حافظه ابري استفاده نماييد.

بعد از بكاپ گرفتن از داده‌هاي سيستم خود، حال بايستي به دنبال يك نرم‌افزار براي ريكاوري اطلاعات باشيد. در اين قسمت براي آنكه بتوانيد با بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، مقاله‌اي را آماده كرده‌ايم كه مي‌تواند به شما در انتخاب يك نرم‌افزار ريكاوري مناسب كمك كند.

ريكاوري هارد و فلش

بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش

براي انتخاب بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، ما معيارهايي را در نظر گرفته‌ايم كه عبارتند از:

  • عملكرد و ارائه امكانات كامل: يكي از مشكلاتي كه در برنامه‌هاي بازيابي داده‌ها وجود دارد، عدم پشتيباني از انواع فايل‌هاي حذف شده است كه سعي شده تا اين بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش انتخاب شده، فايل‌هاي بيشتر را پوشش دهند.
  • سرعت: زمان يك فاكتور بسيار مهم است كه در فرآيند بازيابي داده‌ها مي‌تواند بسيار مهم باشد. زيرا كاربران نمي‌توانند تمام روز، كامپيوتر خود را به بازيابي داده‌ها اختصاص دهند.
  • پيش نمايش فايل‌: ايجاد پيش نمايش از فايل مي‌تواند شما را در بازگرداني دقيق فايل موردنظرتان راهنمايي كند.
  • كاربرپسند: ايجاد يك محيط كاربرپسند كه از گيج شدن كاربر جلوگيري كرده و به خوبي بتواند امكانات بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش را نمايش دهد، بسيار مهم است.

Disk Drill Data Recovery

Disk Drill يكي از بهترين نرم افزارهاي بازيابي اطلاعات براي ويندوز و مك است؛ زيرا مي‌تواند داده‌هاي از دست رفته يا حذف شده را بدون در نظر گرفتن سيستم فايل آنها بدون زحمت از تمام دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي داخلي و خارجي از جمله هاردها و فلش‌ها بازيابي كند. Disk Drill كه توسط متخصصان بازيابي اطلاعات در CleverFiles توسعه يافته است، بهترين انتخاب براي كاربران خانگي و حرفه‌اي است تا يك تجربه فوق العاده مطمئن را براي كسب بهترين نتايج بازيابي اطلاعات داشته باشند. آخرين نسخه نرم‌افزار مي‌تواند با استفاده از الگوريتم‌هاي پيشرفته اسكن، داده‌ها را در بيش از 400 فرمت فايل از انواع دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي و سيستم‌ها بازيابي كند.

بازيابي اطلاعات با Disk Drill يك فرآيند بصري است كه نيازي به دانش تخصصي ندارد. مي‌توانيد نتايج اسكن شده را براي يافتن يك فايل خاص فيلتر كرده و قبل از بازيابي آن را مستقيماً در داخل Disk Drill پيش نمايش كنيد. اين برنامه به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، مي‌تواند در صورت نياز به خاموش كردن رايانه، اسكن را موقتاً متوقف كرده و بعداً از سر بگيريد.

توجه كنيد كه نسخه رايگان Disk Drill مي‌تواند حداكثر 500 مگابايت داده (براي ويندوز) بازيابي كند و با ويژگي‌هاي پشتيبان گيري Recovery Vault و Drive، محافظت از داده‌ها را افزايش مي‌دهد. استفاده از اين ويژگي‌ها در بازيابي اطلاعات Disk Drill آسان است؛ زيرا داراي رابط كاربري يكدست و يكساني مي‌باشد. هزينه تهيه اين برنامه بازيابي داده براي كامپيوتر، در حدود 89 دلار مي‌باشد و حداكثر در 3 رايانه فعال مي‌شود. با وجود كلمه PRO در نام آن، استفاده از نسخه پولي Disk Drill مانند نسخه رايگان، داراي يك محيط بصري ساده براي استفاده تخصصي دارد. اين برنامه براي سيستم عامل مك و ويندوز مي‌باشد. فايل‌هاي ساپورت ‌شده سيستمي در اين برنامه عبارتند از: NTFS, NTFS5, FAT12, FAT16, FAT32, exFAT, EXT3/EXT4, HFS, HFS+, APFS.

بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش

معرفي 11 تا از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش

در ادامه ليست معرفي بهترين نرم‌ افزارهاي ريكاوري هارد و فلش داريم:

PhotoRec

PhotoRec داراي قابليت بازيابي فايل قدرتمند و پشتيباني از طيف گسترده‌اي از سيستم عامل‌ها است. خواه دوربين ديجيتالي باشد يا هارد ديسك سنتي، PhotoRec به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، تا زماني كه بتوانيد نحوه استفاده از آن را درك كنيد، مي‌تواند بسيار مفيد باشد. با توجه به نامي هم كه اين برنامه دارد، ممكن است فكر كنيد PhotoRec فقط مي‌تواند فرمت‌هاي فايل تصوير را بازيابي كند، اما به هيچ وجه اينطور نيست. در حقيقت، اين نرم افزار بازيابي اطلاعات منبع باز مي‌تواند بيش از 480 پسوند فايل (حدود 300 خانواده فايل) را از هارد ديسك‌ها، كارت‌هاي حافظه، CD-ROM ها، درايوهاي فلش USB و ساير دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي بازيابي كند.

PhotoRec ممكن است براي كاربران مبتدي كمي ترسناك بنظر برسد، اما شما مي‌توانيد روند بازيابي اطلاعات را كه به صورت كامل در راهنماي آن است، مطالعه كنيد. از نظر عملكرد، PhotoRec مي‌تواند مانند بسياري از برنامه‌هاي نرم افزاري بازيابي داده‌هاي پولي را مقايسه و با آنها برابري كند. يكي از نكات مهمي كه در مورد اين برنامه به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، بيان كرد، بايد گفت اين برنامه از يك روش بازيابي اطلاعات غير مخرب استفاده مي‌كند، كه مانع از نوشتن آن به همان دستگاه ذخيره سازي مي‌شود كه كاربر قصد دارد از آن بازيابي كند. در موارد خاص، PhotoRec مي‌تواند با موفقيت حتي فايل‌هاي تكه‌تكه پراكنده در تمام فضاي حافظه را بازيابي كند. اين برنامه براي سيستم ويندوز از ايكس‌پي تا 10 و نيز سيستم عامل مك و لينوس 2.6.18 به بعد به كار مي‌رود. فايل‌هاي ساپورت ‌شده سيستمي در اين برنامه عبارتند از: FAT, NTFS, exFAT, ext2/ext3/ext4 filesystem, HFS.

Wondershare Recoverit

Wondershare يكي از بهترين برنامه‌هاي بازيابي اطلاعات در رنج قيمت آن مي‌باشد، با طيف گسترده‌اي از دستگاه‌هاي ذخيره سازي، از جمله دوربين فيلمبرداري، هارد ديسك، مموري و درايوهاي فلش USB، بي عيب و نقص كار مي‌كند. شركتي كه پشت اين نرم افزار بازيابي اطلاعات  براي كامپيوتر قرار دارد، سالهاست كه در اين حوزه فعاليت كرده و با موفقيت اعتماد ميليون‌ها كاربر خانگي و بسياري از شركت‌هاي بزرگ را جلب كرده است. Recoverit يك محصول و از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش است كه بيش از 1000 فرمت فايل و كليه سيستم‌هاي فايل متداول از جمله NTFS ، FAT ،+HFS+و APFS را پشتيباني مي‌كند. درست مانند ساير برنامه‌هاي نرم‌افزاري Wondershare، استفاده از Recoverit بسيار آسان و ساده است و ما براي بازيابي پرونده‌هاي خود فقط بايد سه مرحله ساده را طي كنيم. در آخرين مرحله، ما قادر به پيش‌نمايش فايل‌هاي بازيابي شده قبل از اقدام به برگرداندن آنها با يك كليك هستيم. تنها مشكل اين برنامه آن است كه نسخه رايگان Wondershare Recoverit فقط تا 100 مگابايت داده را بازيابي مي‌كند، بنابراين حجم آن خيلي زود در بازيابي داده‌ها مصرف مي‌شود.

قابل ذكر است كه اين برنامه، براي سيستم عامل ويندوز از ويندوز Xp تا 10، سيستم عامل مك 10.9 تا 10.15 به كار مي‌رود. از جمله فايل‌هاي سيستمي پشيتيباني شده با اين نرم‌افزار مي‌توان گفت: NTFS, FAT32, FAT16, exFAT, APFS, encrypted APFS, HFS+, encrypted HFS, HFSX.

 Recuva

Recuva يك برنامه رايگان كم حجم است كه مي‌توانيد از آن براي بازيابي تصاوير، موسيقي، اسناد، فيلم‌ها يا هر نوع فايل ديگري در هارد ديسك، كارت‌هاي حافظه، فلاپي ديسك‌ها، iPod يا MP3 player يا استيك‌هاي USB استفاده كنيد. ما Recuva را به دليل هزينه كم، رابط كاربري واضح و سهولت استفاده مي‌توانيم به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش بشناسيم. توجه كنيد كه اين برنامه ممكن است تنها دو سوم پرونده‌هاي حذف شده را در درايو تست بازيابي مي‌كند و اين نوع عملكرد ممكن است در شرايط بحراني به اندازه كافي خوب نباشد. با اين وجود، استفاده از نسخه رايگان و امتحان كردن آن ضرري ندارد. اگر فايل‌هاي مورد نظر خود را پيدا كرد، نسخه رايگان كفايت مي‌كند اما در غير اين صورت بايستي يك نرم‌افزار ديگر را نصب كنيد.

پس از بازيابي هرچه بيشتر پرونده‌هاي از دست رفته خود، نگراني بعدي شما تقريباً بايد اين باشد كه تمام تلاش خود را بكنيد تا مطمئن شويد كه ديگر هرگز فايل ديگري را از دست ندهيد. زيرا كه هيچ چيز هرگز تضمين نمي‌شود كه بعدا باز هم بتوانيد آن‌ها را برگردانيد. براي امنيت بيشتر، شما همچنين مي توانيد پشتيبان گيري از داده‌هاي خود را در فضاي در نظر بگيريد. اين برنامه به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، تنها براي سيستم عامل ويندوز قابل اجرا مي‌باشد. فرمت‌هاي پشتيباني آن عبارتند از: FAT, exFAT, and NTFS.

معرفي 11 تا از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش

بهترين نرم افزارهاي ريكاوري اطلاعات براي ويندوز و مك چيست؟

در ادامه ليست بهترين برنامه هاي بازيابي داده ها براي ويندوز و مك مي‌توان گفت:

Data Rescue 6

پنجمين برنامه از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش كه در اين ليست معرفي مي‌كنيم، Date Rescure 6 نام دارد كه مهم‌ترين شاخصه آن، سادگي برنامه مي‌باشد. البته قيمت بالاي آن باعث مي‌شود كه اين هزينه براي اكثر كاربران خانگي بسيار گران باشد. Data Rescue 6 يك نرم افزار بازيابي اطلاعات تا حدودي پيچيده است، زيرا رابط كاربري تميز و ساده آن (صفحه اصلي داراي سه دكمه بزرگ با آيكون‌هاي رنگارنگ و توضيحات دقيق است) نشان مي‌دهد كه هدف آن كاربران عادي خانگي هستند، اما برچسب قيمت زياد و وب سايت آن يك داستان كاملا متفاوت را بازگو مي‌كند. هزينه آن در حدود 400 دلار در سال است. اگر مي‌توانيد هزينه هنگفتي را براي Data Rescue 6 بپردازيد، مي‌توانيد ويژگي‌هايي مانند سرعت اسكن و بازيابي سريع، بهبود بازيابي RAID و ابزارهاي اضافي براي كپي‌هاي از ديسك به صورت بايت به بايت و حذف ايمن فايل را دريافت نماييد. اين برنامه براي سيستم عامل ويندوز از نسخه 7 به بعد و براي سيستم عامل مك از نسخه 10.12 به بعد كاربرد دارد. فايل‌هاي سيستمي پشيتيباني عبارتند از: FAT, FAT32, exFAT, ext2, ext3, HFS+, APFS, and NTFS.

R-Studio

اين برنامه نرم‌افزاري بازيابي اطلاعات جامع براي كاربران با تجربه‌تر است كه قادر به درك گزينه‌هاي گسترده و ويژگي‌هاي قدرتمند آن هستند. R-Studio به عنوان يكي از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، در حالي كه اكثر محصولات بازيابي اطلاعات موجود در بازار، كاربران عادي خانگي را هدف قرار مي‌دهند، R-Studio عمدتا براي متخصصاني طراحي شده است كه از قبل جزئيات بازيابي اطلاعات را درك كرده‌اند. اين برنامه از همه سيستم‌هاي فايل متداول و طرح‌بندي پارتيشن‌ها و دسته‌هاي آسيب ديده يا حذف شده پشتيباني مي‌كند. به جاي هدايت گام به گام كاربران در مراحل بازيابي، R-Studio به آنها اين آزادي را مي‌دهد كه همزمان چندين كار بازيابي اطلاعات را در برگه‌هاي جداگانه شروع كنند. فايل‌هاي بازيابي شده را مي‌توان بر اساس پسوندها، زمان ايجاد، زمان اصلاح، زمان دسترسي و ساير پارامترها مرتب كرد. شما مي‌توانيد بسياري از انواع فايل‌هاي پشتيباني شده را پيش نمايش كرده يا فايل‌ها را با استفاده از ويرايشگر hex داخلي براي ارزيابي يكپارچگي آنها يا انجام بازيابي جزئي مشاهده كنيد. كم‌ هزينه‌ترين نسخه قابل خريد اين برامه 50 دلار بوده و از فايل هاي FAT ، exFAT ، Ext2/3/4 پشيتباني مي‌كند. همچنين براي بازيابي اطلاعات از NTFS ، ReFS ، HFS+، APFS ، HFS و UFS ، بايد نسخه 80 دلاري آن‌ را خريداري كنيد. اين برنامه بر روي سيستم عامل‌هاي ويندوز، ويندوز سرور، مك از 10.5 به بعد، لينوكس كرنل از 2.6 به بعد پشتيباني مي‌كند.

EaseUS Data Recovery

EaseUS توانسته است بازخوردهاي مثبت زيادي را از طرف طيف وسيعي از كاربران به دست آورد و تجربه ما با ويژگي‌هاي بازيابي اطلاعات آن نيز به طور مشابه مثبت بوده است، به همين دليل است كه شايسته جايگاهي در اين ليست از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش مي‌باشد. EaseUS Data Recovery يك نرم افزار بازيابي اطلاعات آزمايش شده براي Windows و Mac است. توسعه‌دهندگان آن با موفقيت فرآيند پيچيده بازيابي اطلاعات را ساده و در دسترس همگان قرار داده‌اند. هيچ منويي با لايه‌ها و گزينه‌هاي متعدد وجود ندارد كه براي رمزگشايي آنها نياز به يك دفترچه راهنماي طولاني داشته باشد. هنگامي كه بازيابي اطلاعات را با اين نرم افزار شروع مي‌كنيد، ابتدا از شما خواسته مي‌شود كه مكاني را براي اسكن مانند هارد ديسك يا فلش USB خود انتخاب كنيد. همچنين مي‌توانيد پوشه خاصي از جمله سطل بازيافت را انتخاب كنيد. سپس، به سادگي بر روي دكمه Scan كليك كرده و منتظر بمانيد تا EaseUS Data Recovery پرونده‌هاي شما را پيدا كند.

اگر بودجه شما محدود است، مي‌توانيد EaseUS Data Recovery را فقط براي يك ماه خريداري كنيد. با اين حال، توصيه مي‌كنيم مجوز مادام العمر را با قيمت 150 دلار دريافت كنيد تا از ارتقاء رايگان نامحدود برخوردار شويد. اين برنامه برروي سيستم عامل ويندوز از نسخه 2000 به بعد و نيز مك از 10.15 به بعد نصب مي‌شود. فايل‌هاي سيستم پشتيباني شده عبارتند از: FAT (FAT12, FAT16, FAT32), exFAT, NTFS, NTFS5, ext2/ext3, HFS+, ReFS.

بهترين نرم افزارهاي ريكاوري اطلاعات براي ويندوز و مك چيست؟

ليستي از بهترين برنامه هاي بازيابي اطلاعات براي كامپيوتر 2021

Stellar Data Recovery

بازيابي اطلاعات Stellar يك نرم افزار بازيابي اطلاعات حرفه‌اي براي سيستم‌ عامل‌هاي ويندوز و مك است كه مي‌تواند با سيستم‌هاي كاملاً خراب و غير قابل بوت كه بسياري از برنامه‌ها ان را غير قابل بازيابي مي‌دانند، به كار گرفته شود. اين نرم افزار بازيابي اطلاعات كه قبلاً به عنوان Stellar Phoenix Data Recovery شناخته مي‌شد و از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش است، از هارد ديسك‌هاي فرمت NTFS ، exFAT و FAT (FAT16/FAT32) ، SSD ها، درايوهاي فلش USB، كارت‌هاي حافظه (شامل كارت SD ، كارت Micro SD ، كارت‌هاي CF و غيره) و ساير دستگاههاي ذخيره سازي متداول پشتيباني مي‌كند.

شما مي توانيد از بين دو نسخه مختلف كه براي استفاده حرفه‌اي در نظر گرفته شده‌اند، انتخاب كنيد كه شامل نسخه حرفه اي (80 دلار براي يك سال يا 99 دلار براي مجوز مادام العمر) و پريميوم (100 دلار براي يك سال يا 149 دلار براي مجوز مادام العمر). نسخه قبلي كمي ‌ارزان‌تر است؛ زيرا در آن هيچ قابليت بازيابي ويدئو يا عكس قرار داده نشده است. به جز ويژگي‌هاي بازيابي از دست رفته، اين دو نسخه يكسان هستند و استفاده از آنها به همان اندازه ساده است. فايل‌هاي بازيابي شده را مي‌توان با توجه به نوع آنها مرتب كرده يا در نماي درختي نمايش داد، كه براي مكان‌يابي يك پوشه خاص مفيد است.

TestDisk

TestDisk كه براي بازيابي پارتيشن‌هاي از دست رفته و راه‌اندازي مجدد ديسك‌هاي بدون بوت طراحي شده است، راه‌حلي عالي براي بسياري از سناريوهاي نااميد كننده از دست دادن اطلاعات است. اگر به طور تصادفي و دائمي يك فايل مهم را حذف كرده‌ايد و به شدت مي‌خواهيد آن را پس بگيريد، TestDisk انتخاب درستي نيست. اين برنامه بازيابي اطلاعات منبع باز بر روي پرونده‌هاي جداگانه تمركز نمي‌كند، بلكه بر روي كل سيستم فايل‌ها و پارتيشن‌ها تمركز مي‌كند. اين برنامه كه در ليست بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش قرار دارد، مي‌تواند درايورهاي پارتيشن را تعمير كند، بخش‌هاي بوت را تعمير كند و بسياري كارهاي ديگر را براي بازگرداندن دسترسي به پرونده‌هاي از دست رفته انجام دهد. درست است كه TestDisk مي‌تواند فايل‌هاي سيستم‌هاي FAT ، exFAT ، NTFS و xt2/ext3/ext4 را حذف كند، اما اين قابليت در منوي پيشرفته، جايي كه اكثر كاربران معمولي به آنجا نمي‌روند، كنار گذاشته شده است. علاوه بر اين، بازيابي فايل‌هاي جداگانه با TestDisk بسيار دشوار است؛ زيرا نمي‌توانيد فايل‌ها را قبل از بازيابي پيش‌نمايش دهيد.

اما TestDisk با وجود كاستي‌هايي مانند عدم وجود رابط كاربري گرافيكي بصري، يكي از بهترين راه‌حل‌هاي نرم افزاري بازيابي اطلاعات براي سيستم عامل‌هاي مختلف اعم از ويندوز، مك، لينوكس و چندين سيستم عامل ديگر است.

DiskGenius

DiskGenius يكي ديگر از بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش است كه همه جانبه داده‌ها و مديريت پارتيشن را انجام مي‌دهد و براي كاربران حرفه‌اي و خانگي به صورت يكسان طراحي شده است. مي‌توانيد از آن براي حل بسياري از مشكلات ناخوشايند ديسك استفاده كنيد. مسائل مربوط به پارتيشن و از دست دادن داده‌ها اغلب به صورت پيوسته اتفاق مي‌افتند، به همين دليل است كه افراد توسعه دهنده DiskGenius تصميم گرفته‌اند كه يك اين برنامه را به صورت يك راه‌حل همه جانبه براي داده‌ها و مديريت پارتيشن ايجاد كنند كه به شما امكان مي‌دهد داده‌هاي از دست رفته را از طريق حذف كردن، قالب‌بندي، درايو RAW و پارتيشن بازيابي كنيد.

با اينكه رابط كاربري DiskGenius چيزي براي گفتن ندارد، فرآيند بازيابي اطلاعات واقعي ساده است و فقط در سه مرحله خلاصه مي‌شود. ابتدا، يك پارتيشن يا درايو را انتخاب مي‌كنيد، سپس داده‌هاي از دست رفته را اسكن مي‌كنيد و در نهايت، همه پرونده‌هاي فهرست شده را پيش نمايش مي‌كنيد و مواردي را كه مي‌خواهيد بازگردانيد را انتخاب مي‌نماييد. DiskGenius داراي چندين ويژگي اضافي است، مانند قابليت بازيابي مستقيم داده‌ها از VMware، Virtual Box يا تصاوير رايانه شخصي مجازي Microsoft. همچنين شامل يك ويرايشگر شش ضلعي است كه تجزيه و تحليل داده‌هاي خام ديسك را آسان ‌مي‌كند، اما بعيد است كه كاربران معمولي از اين ويژگي استفاده كنند.

Recover My Files

يكي ديگر از مشهورترين و بهترين نرم افزارهاي ريكاوري هارد و فلش، برنامه Recover My Files مي‌باشد كه براي فايل‌هاي حذف شده يا خالي ‌شده از سطل بازيافت ويندوز، پرونده‌هاي از دست رفته به دليل فرمت يا نصب مجدد هارد ديسك يا فايل‌هاي حذف شده توسط ويروس، تروجان‌، خاموش شدن غيرمنتظره سيستم يا خرابي نرم افزار را استفاده مي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اين برنامه مي‌توان گفت: اين برنامه، نرم‌افزار بازيابي اطلاعات است كه دستگاه‌هاي مختلفي اعم از هارد ديسك، كارت دوربين، USB ، Zip، فلاپي ديسك، iPod و ساير رسانه‌ها را پشتيباني مي‌كند، اطلاعات بازيابي فايل‌ها حتي اگر از سطل بازيافت خالي شده باشند را برمي‌گرداند، بازيابي فايل پس از فرمت تصادفي، حتي اگر ويندوز را مجدداً نصب كرده‌ايد را انجام مي‌دهد، نرم افزار، بازيابي ديسك پس از خرابي سخت‌افزاري ديسك را انجام مي‌‌دهد، data پس از خطاي پارتيشن‌بندي فايل‌ها را ارائه مي‌كند، درايو RAW، اطلاعات را از هارد ديسك‌هاي RAW دريافت مي‌كند، بازيابي را براي فايل‌هاي مختلفي اعم از اسناد، عكس‌ها، موسيقي، ويدئو و ايميل انجام مي‌دهد. اي برنامه از فايل‌هاي سيستم روبرو پشتيباني مي‌كند: NTFS ، FAT (12/16/32) ، exFAT ، HFS ، HFS+.

ليستي از بهترين برنامه هاي بازيابي اطلاعات براي كامپيوتر 2021

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۷:۲۹ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :