سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

كارت تخفيف

امكانات باشگاه مشتريان

كارت تخفيف

آيا تا به حال از فروشگاه ها و مراكز خريد بزرگ، كارت تخفيف دريافت كرده ايد؟ آيا مي دانيد كارت تخفيف در چه مدل ها و طرح هايي وجود دارد؟ آيا مي دانيد ارائه كارت تخفيف به مشتريانتان مي تواند چه تاثيري بر كسب و كار روند فروش شما داشته باشد؟ آيا مي دانيد مهم ترين ويژگي هاي يك كارت تخفيف خوب چيست؟ آيا مي دانيد ارائه كارت تخفيف به مشتريانتان مي تواند چه تاثيري بر كسب و كار روند فروش شما داشته باشد؟ آيا مي دانيد مهم ترين ويژگي هاي يك كارت تخفيف خوب چيست؟ ما در اين مقاله به تمام اين موارد اشاره خواهيم كرد، ضمن اينكه در نهايت شما را براي سفارش كارت تخفيف درجه يك با قيمت مناسب، راهنمايي خواهيم كرد.

كارت تخفيف چيست؟

كارت تخفيف به كارت هايي گفته مي شود كه مي تواند به صورت كاغذي و يا هوشمند باشد، كه معمولا از طرف فروشگاه ها و شركت ها به منظور ارائه تخفيف به مشتريان ارائه مي شود.

بسياري از فروشگاه ها از جمله فروشگاه هاي زنجيره اي و يا فروشگاه هاي آنلاين، به منظور تشويق مشتريان براي خريد هاي بيشتر، كارت تخفيف ارائه مي دهند.

فروشگاه ها و شركت ها، براي ارائه كارت هاي تخفيف به مشتريان، شرايطي را در نظر مي گيرند. براي مثال ممكن است كه به مشترياني كه بيش از سه بار آنها از خريد كرده اند؛ كارت تخفيف هديه كنند.

يا اينكه ممكن است در خيلي مواقع، شرايط خاصي را قرار ندهند. بلكه فقط در زمان هاي ويژه اي مثل عيد نوروز و يا شب يلدا به مشترياني كه خريد مي كنند، يك كارت تخفيف؛ هديه دهند.

ارائه و هديه كارت تخفيف مي تواند، در جذب مشتري و افزايش فروش شركت ها كه خدمات و يا محصولي را به مصرف كنندگان ارائه مي دهند؛ بسيار موثر باشد.

اما براي انتخاب كارت تخفيف، بايد دقت كافي داشته باشيد؛ بايد چاپ كارت تخفيف و طراحي آن مناسب باشد. بايد از كيفيت مناسب برخوردار باشد و بسياري موارد ديگر كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.

توضيحات انواع كارت تخفيف

انواع كارت تخفيف

همان طور كه اشاره كرديم ؛ يكي از مهم ترين موارد در كارت تخفيف، توجه به نوع آن است. براي اين منظور در ابتدا بايد با انواع كارت تخفيف آشنايي كافي داشته باشيد. شركت ها متناسب با نوع خدماتي و يا محصولاتي كه ارائه مي دهند؛ مي توانند از هر كدام از انواع كارت تخفيف استفاده كنند كه انواع كارت تخفيف شامل موارد زير است:

كارت تخفيف بانكي

اين نوع از كارت ها تخفيف توسط موسسات مالي و يا بانك ها مورد استفاده قرار مي گيرد. كارت هاي تخفيف بانكي؛ در موسسات مالي معمولا براي تخفيف در اقساط وام ها و برخي ديگر از تسهيلات بانكي، به مشتريان داده مي شود. براي مثال مي توان كارت تخفيف ايرانيان را اشاره كرد.

كارت تخفيف بانكي

كارت تخفيف فروشگاهي معمولي

اين مدل از كارت هاي تخفيف، به صورت چاپي است و رقم تخفيف روي آن نوشته شده است كه مشتريان به اندازه مبلغ روي كارت مي توانند در خريد خود تخفيف دريافت كنند.

اگر فروشگاه فيزيكي باشد و مشتريان به صورت حضوري به آن مراجعه كنند؛ با ارائه كارت به صندوق، تخفيف به آنها تعلق مي گيرد.

در برخي مدل ها نيز، براي خريدهاي آنلاين؛ روي كارت تخفيف كدي درج شده است كه مشتريان مي توانند در هنگام خريد و در صفحه پرداخت؛ كد را وارد كرده و تخفيف دريافت كنند.

كارت تخفيف فروشگاهي معمولي

كارت تخفيف خدماتي

كارت هاي تخفيف خدماتي از رايج ترين كارت هاي تخفيف است كه توسط مراكز خدماتي ارائه مي شوند. براي مثال مي توان استخرها را اشاره كرد كه در مراكز خدماتي بيشترين كارت تخفيف را ارائه مي دهند.

سينماها، مراكز پزشكي، همايش ها و سمينارها از ديگر مراكز خدماتي هستند كه با ارائه هاي كارت هاي تخفيف سعي بر جذب مشتري و افزايش فروش خود دارند.

كارت تخفيف هوشمند

كارت هاي تخفيف هوشمند، ديگر فقط يك كارت كاغذي معمولي نيست كه براي همه مشتريان به يك شكل و با يك رقم مشخص باشد. بلكه كارت تخفيف هوشمند، به صورت اختصاصي براي هر فردي صادر مي شود. مشخصات فرد بر روي كارت درج شده و ميزان خريدهاي او نيز ثبت مي شود و در زمان هاي مختلف، با توجه به ميزان خريدهايي كه دارد، تخفيف در نظر گرفته مي شود و ميزان عدد تخفيف به صورت خودكار نيز تغيير مي كند.

كارت هاي تخفيف هوشمند فروشگاهي

كارت تخفيف پزشكي

 اين دسته از كارت ها نيز، از جمله كارت هاي هوشمند اعتباري به شمار مي آورند. كارت هاي تخفيف پزشكي و همچنين دندانپزشكي به صورت اعتباري و هوشمند مي باشد كه از طرف پزشكان و دندانپزشكان به بيمارها به منظور كاهش هزينه هاي آنها، هديه داده مي شود.

از آنجا كه هزينه هاي پزشكي به ويژه دندانپزشكي؛ بسيار زياد است، كارت هاي تخفيف پزشكي مي توانند در جذب بيماران جديد و تشويق بيماران قبلي براي مراجعه هاي مجدد، بسيار تاثير گذار باشد.

نحوه استفاده و ارائه تخفيف به بيماران توسط كارت هاي تخفيف، به شكل سالانه بوده و براي برخي از موارد پزشكي و يا دندانپزشكي؛ تخفيف در نظر گرفته مي شود.

كارت تخفيف دندانپزشكي به راحتي قابل دسترس است. هر بيماري مي تواند از طريق جستجو در اينترنت انواع كارت تخفيف دندانپزشكي را پيدا كند و آنها را خريداري نمايد.

بسياري از دندانپزشكان؛ كارت هاي تخفيف متنوعي را صادر مي كنند كه  امكان كاهش برخي از هزينه هاي دندانپزشكي را براي بيماران فراهم كرده است.

اما نكته مهم اين است كه هر فردي كه مي خواهد كارت تخفيف دندانپزشكي را براي كاهش هزينه هاي درمان خود خريداري كند، بايد در انتخاب كارت دقت كافي داشته باشد و در مورد تعرفه هاي آن مطب دندانپزشكي؛ تحقيق كند. بايد تعرفه ها را با ميزان تخفيف و قيمتي كه براي خريد كارت پرداخت كرده است، مقايسه كند و سپس بهترين كارت تخفيف دندانپزشكي را انتخاب كند.

كارت تخفيف گردشگري

رفتن به مسافرت با تخفيف و هزينه ارزان تر؛ بدون شك براي همه خوشحال كننده خواهد بود. آژانس هاي گردشگري، در برخي زمان ها به مسافران آژانس خود، كارت هاي تخفيف هديه مي دهند و آنها را با يك سفر عالي و در عين حال ارزان؛ سورپرايز مي كنند.

 

يك كارت تخفيف خوب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

تا اينجا كه با كارت تخفيف و كاربردها و انواع آن آشنا شديم؛ بهتر است از مشخصات و ويژگي هايي اين نوع از كارت نيز اطلاعاتي را به دست آوريد. بهتر است بدانيم كه يك كارت تخفيف خوب از چه مشخصاتي برخوردار است.

برخي از ويژگي ها و مشخصات كارت، مي تواند آنها را متمايز كند و اثرگذاري بيشتري را بر روي مشتريان داشته باشد و به عنوان كارت هاي تخفيف معتبر در بازار شناخته شوند.

اين ويژگي ها و مشخصات كارت هاي تخفيف، كه آنها را متمايز مي كند، به شرح زير است:

  1. امكان استفاده راحت از كارت براي مشتريان

يكي از مهم ترين مواردي كه مي تواند يك كارت تخفيف را متمايز كند و مورد استقبال زيادي قرار گيرد؛ رضايت مشتريان كارت خواهد بود. مشتريان به عنوان افرادي كه از كارت استفاده مي كنند؛ بايد از آن رضايت داشته باشد.

كارت تخفيف بايد به صورت واقعي باشد و امكان استفاده تخفيف را براي مشتري به راحتي فراهم آورد. اگر قرار باشد كه مشتري براي دريافت تخفيف، وقت و زمان زيادي را صرف كند و يا منتظر بماند، احتمالا آزرده خاطر مي شود و رضايت او جلب نمي گردد.

بنابراين براي ارائه و صدور كارت تخفيف به مشتريان خود، بايد در نظر داشته باشيد كه به راحتي و بدون دردسر و بدون اتلاف وقت؛ اين كار صورت گيرد.

  • در نظر گرفتن تخفيف هاي متوالي

يكي ديگر از اقداماتي كه در جهت افزايش رضايت مشتريان و در نتيجه معتبرتر كارت هاي تخفيف خود، مي توانيد انجام دهيد، در نظر گرفتن تخفيف هاي زياد است.

سعي كنيد بازه هاي زماني ارائه تخفيف هاي جديد را به مشتريان كوتاه كنيد و اين كار را در دفعات زيادي تكرار كنيد، تا در ذهن مشتريان حك شده و رضايت آنها به طور كامل جلب شود.

براي ارائه كارت تخفيف در زمان هاي مختلف، سعي كنيد؛ خلاقيت به خرج دهيد و تخفيف هاي متوالي و متنوعي را در فاصله هاي زماني مختلف به مشتريان خود ارائه دهيد.

  • امكان استفاده در مكان هاي مختلف

سعي كنيد كارت هاي تخفيف را به شكلي در نظر بگيريد كه براي مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد. اين موضوع بيشتر براي سازمان ها و يا فروشگاه هايي كاربرد دارد كه در شهرها و مناطق مختلف، شعب و يا نمايندگي دارند.

براي مثال اگر شما صاحب يك آموزشگاه زبان هستيد كه در بسياري از شهرهاي ايران يا اينكه در منطقه هاي مختلف يك شهر شعبه دارد؛ مي توانيد نوشته روي كارت و يا طراحي آن را به نوعي در نظر بگيريد؛ كه براي تمام شعبات آموزشگاه قابل استفاده باشد. بدين شكل مراجعان به هر كدام از نمايندگي هاي آموزشگاه براي ثبت نام مراجعه كنند؛ مي توانند با استفاده از اين كارت ها از تخفيف بهره مند شوند.

طراحي و چاپ كارت تخفيف

موارد ظاهري كارت تخفيف نيز از اهميت زيادي برخوردار است كه در جذب مشتريان و اثرگذاري كارت، تاثير زيادي دارد.

رنگ، نوع طراحي و نوشته روي آن بايد در درجه اول همسو با نوع خدمات و رسالت شركت و يا سازمان شما باشد و سپس نيز بايد به اندازه كافي جذاب باشد كه توجه مشتريان را به خود جلب كند.

سعي كنيد رنگ استفاده شده براي طراحي كارت تخفيف متناسب با نوع كسب و كار شما باشد. البته اين مورد را بايد به شركت هاي طراح و چاپ كارت تخفيف بسپاريد.

شركت ها و يا افرادي كه در زمينه طراحي كارت هاي تخفيف فعاليت مي كنند، قطعا مي دانند كه انتخاب رنگ و طرح را به چه نحوي انجام دهند كه با نوع هر كسب و كاري مطابقت داشته باشد و بيشترين تاثيرگذاري را ايجاد نمايد.

 در كنار طراحي، لازم است كه به نوشته هاي روي كارت تخفيف نيز توجه زيادي كنيد. در اينجا چند نكته براي انتخاب متن كارت تخفيف آورده ايم كه بكارگيري آنها خالي از لطف نخواهد بود.

سعي كنيد براي متن هاي كارت هاي تخفيف، كلمات قدرتمند و خاص را بكار ببريد. براي مثال كلماتي مثل باور نكردني، فقط براي اعضا، محدود، خارق العاده، اولين نفر باشيد و بسيار كلمات ديگر اين چنيني كه مي توانيد استفاده كنيد.

توجه داشته باشيد كه متن هاي انتخابي شما براي كارت تخفيف، كوتاه و مختصر باشد. متن كارت تخفيف فقط بايد انتقال دهنده پيام به مشتريان باشد، پيامي جذاب كه توجه آنها را به امكان خريد با قيمت كمتر جلب كند.

اصلا نيازي نيست براي آن از جملات و يا متن هاي طولاني استفاده كنيد.

در تبليغات، قانوني به نام قانون 6 ثانيه وجود دارد كه از آن نبايد غافل شويد.

اين قانون بدين معناست كه مخاطب در همان 6 ثانيه اول، به تبليغات توجه مي كند.

طبق اين قانون، بايد تبليغات شما از جمله همين كارت هاي تخفيف بايد به گونه اي باشد كه در همان ثانيه هاي اول توجه مخاطب را جذب كند و او را تحت تاثير قرار دهد.

همچنين لازم است برخي از نوشته هاي روي كارت مثل عدد تخفيف و يا كلمات قدرتمند و خاص؛ به صورت بزرگ، بولد و با رنگ هاي متفاوت روي كارت درج شود.

اين كار تاثير زيادي بر جذب مخاطب خواهد شد؛ كه باز هم يك طراح ماهر؛ اين موارد را در طراحي و چاپ كارت تخفيف در نظر مي گيرد.

طراحي و چاپ كارت تخفيف

جمع بندي

كارت تخفيف، يكي از روش هاي تبليغاتي است كه در بسياري از كسب و كارها و مشاغل مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

اما معمولا كسب و كارهايي كه خدماتي هستند، به ميزان بيشتري از كارت تخفيف، براي بازاريابي و جذب مشتري استفاده مي كنند، كه تاثير فوق العاده اي را هم براي آنها به دنبال دارد.

مثلا زماني كه سينما، كارت هاي تخفيف 40 درصدي را ارائه مي دهند؛ افراد زيادي براي رفتن به سينما تشويق مي شوند.

اين مورد براي مراكز تفريحي ديگر مثل استخرها، پارك هاي آبي و يا رستوران ها نيز صدق مي كند.

براي خدمات پزشكي و دندانپزشكي نيز؛ كارت هاي تخفيف، روش موثري براي جذب بيماران به كلينيك خواهد بود.

فرقي نمي كند كه براي چه كسب و كاري مي خواهيد كارت تخفيف در نظر بگيريد، در هر صورت بايد مهم ترين ويژگي براي آنها را رعايت كنيد؛ تا كارت تخفيف شما از تاثير گذاري كافي برخوردار گردد و باعث جذب بيشتر مشتريان شود.

به منظور دريافت اطلاعات بيشتر از كارت هاي تخفيف با كيفيت  براي كسب و كار خود و همچنين سفارش آن و اطلاع از قيمت ها مي توانيد با ما در تماس باشيد، تا مشاوران ما شما را در اين زمينه راهنمايي كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۱:۰۲ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :