سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

قصه صوتي كودكانه

سليقه كودك در گوش دادن به قصه صوتي كودكانه نقش مهمي را ايفا مي كند. قصه ها با مضامين مختلف، تاثيرات متفاوتي روي كودكان مي گذارند. شرايط روايت يا گوش دادن به قصه صوتي كودكانه، متفاوت است و بايد براي محيا شدن كودك براي شنيدن داستان، اين شرايط را به خوبي شناخت.

اولين نكته در قصه صوتي كودكانه، آن است كه مخاطب را به خوبي بشناسيد. شناخت كافي از روحيات كودك و دانستن آن كه كودك به شنيدن چه محتوايي علاقه دارد، نكته اي سيار مهم است كه در انتخاب قصه صوتي كودكانه بايد به آن توجه داشت.

در انتخاب قصه صوتي كودكانه، خوب است توجه داشته باشيد كه داستاني را انتخاب كنيد كه در روايت آن از كلمات متنوع استفاده شود كه گنجينه لغات ذهني كودك را ارتقاء دهد و در عين حال از فهم و درك كودك خارج نباشد.

زمان بندي در روايت داستان براي كودك اهميت بسيار بالايي دارد. زمان روايت قصه صوتي كودكانه، بايد به در حدي باشد كه از حوصله كودك خارج نشود. زمان هاي طولاني براي روايت داستان براي كودك باعث مي شود تا بعد از گذشتن از تايم مغزي كودك، حواس او از محتواي داستان پرت شود و روي ادامه داستان، تمركز كافي نداشته باشد. اين زمانبندي در ابتداي روايت داستان براي كودك، كمتر است و به تدريج و با عادت كودك به شنيدن داستان، مي تواند بيشتر شود. در كل سعي كنيد زماني كه كودك از شنيدن ادامه قصه صوتي كودكانه، خسته شد؛ داستان را متوقف كرده و ادامه روايت را به زماني ديگر موكول كنيد.

هم چنين ساعتي كه براي روايت داستان براي كودك انتخاب مي كنيد، در تمركز حواس كودك روي داستان تاثير دارد. معمولا كودكان در ساعات روز دوست دارند به بازي و سرگرمي بپردازد و ساعات پاياني شب و قبل از خواب را به شنيدن داستان بگذرانند. بهتر است براي علاقمند شدن كودك به شنيدن قصه كودكانه صوتي، مطابق با ميل او ساعت شنيدن داستان را انتخاب كنيد.

كودكاني كه به خواندن يا شنيدن كتاب هاي ترسناك با مضامين هيجاني علاقه دارند، داراي روحيه تخيل قوي و هيجان طلب هستند.

اگر كودك شما مايل به شنيدن قصه صوتي كودكانه تخيلي است كه نزديكي زيادي با واقعيت ندارند، كنجكاوي و هوش هيجاني جزو خصوصيت هاي آن است. البته اين علاقه به شنيدن قصه هاي غيرواقعي، هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفي؛ به اين ترتيب كه اگر كودك را براي نزديك شدن به واقعيت و دنياي پيرامون خود آماده كند، تاثير مثبت روي آن گذاشته و اگر روحيه ي واقعيت گريزي را در كودكان پرورش دهد، تاثير سوء خواهد داشت.

كودكاني كه بيشتر به شنيدن داستان هاي عاطفي و احساسي علاقمندند، داراي روحيه عاطفي و احساسي بيشتري بوده و درك بيشتري از احساسات ديگران دارند.

براي روايت داستان هاي داراي شخصيت قهرمانانه براي كودكان، به دليل نزديكي فرهنگي و آداب و رسوم، بهتر است از داستان هاي تاريخي - ملي براي كودكان استفاده شود. اين كار باعث آشنا شدن كودكان با فرهگ هاي بومي كشور خود شده و اطلاعات تاريخي آن ها را بالا مي برد.

براي شنيدن قصه هاي كودكانه جذاب و متنوع براي كودكان خود مي توانيد به سايت voolak.com مراجعه نماييد.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۵:۱۸ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :