سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

ترس كودك

نحوه مقابله با ترس كودك براي از بين بردن اين اختلال در آن ها بسيار اهميت دارد. صحبت كردن كودك و روبرو كردن او با ترسي كه دارد همراه با القاي آرامش به او بهترين راهكار توصيه شده از سوي روانشناسان كودك به شمار مي آيد. والدين و بزرگترها نبايد ترس كودك را تاييد كنند يا كودك را تحقير كنند؛ گفتن عباراتي مانند ترس ندارد و براي چه ميترسي نه تنها باعث از بين رفتن ترس كودك نمي شود بلكه ترس هاي او نسبت به محيط اطرافش را بيشتر مي كند. همراهي با كودك و اين كه او در مواجهه با كودك احساس تنهايي نكند، در از بين رفتن اضطراب و ترس كودك به او كمك مي كند.

كودكان از مسائل مختلفي مي ترسند؛ برخي از آن ها از اشياء بزرگ مي ترسند، برخي از آن ها از ماندن در تاريكي، برخي از آن ها از تنهايي و برخي از آن ها از شلوغي و سرو صداهاي بلند واهمه دارند. براي مقابله با تمامي اين ترس ها همراه بودن پدر و مادر با كودك و صحبت كردن با او يا خواندن داستان كودكانه براي دادن آرامش به كودك، و فراموش كردن ترس در آن زمان تاثير مثبت و زيادي دارد.

موضوع داستان كودكانه اي كه براي از بين بردن ترس كودك مي خواهيد از آن استفاده كنيد، اهميت زيادي دارد. موضوعات هيجاني يا غير واقعي، محتواهاي ابرقهرماني در داستان هاي كودكانه يا قصه هاي منفي براي كودكاني كه با اختلال ترس و استرس دست و پنجه نرم مي كنند، اصلا مناسب نيستند. داستان هاي مثبت و آرامش بخش كه انرژي مثبت را در ذهن كودك افزايش دهند، براي درمان ترس در كودكان تاثير گذاري بيشتري دارند.

خواندن داستان هاي كودكانه متنوع قديمي و جديد براي كودكان قبل از خواب، آرامش روحي رواني زيادي را براي آن ها ايجاد مي كند. يك خواب آرام، بدون داشتن هيجانات و شيطنت هاي در طول روز براي بچه ها، آرامش را در اوقات بيداري آن ها نيز القا كرده و آن ها را به آرامش جسمو روان نيز مي رساند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اختلال ترس در كودكان و تاثير داستان هاي كودكانه در ازبين بردن ترس كودك مي توانيد به سايت كودك وولك به نشاني voolak.com مراجعه نماييد. 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۴۵ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :