سي سي بلگ سي سي بلگ .

سي سي بلگ

داستان كودكانه

همواره آثار ادبي جديد و گوناگوني خلق مي شوند كه هر كدام از آن ها ارزش هنري متفاوتي دارند؛ در حوزه ادبيات كودك نيز نويسندگان آثار متعددي را خلق كرده اند. شعر هاي كودكانه، داستان كودكانه، قصه هاي آموزنده در زمينه فرهنگي و زندگي انبياء و نياكان و قصه هاي تصويري از جمله آثار ادبي كودكانه ادبي هستند كه هنرمندان و فعالان حوزه كودك همواره براي خلق و بهبود آن ها مي كوشند. 

نگارش داستان كودكانه متناسب با ذوق و سليقه كودك به گونه اي كه مفاهيم و محتواي آن براي كودك قابل درك و فهم باشد؛ بسيار دشوارتر از نگارش داستان و متون هاي بزرگسالان است. نويسندگان حوزه كودك بايد مضمون مورد نظر خود براي انتقال را به گونه اي كودكانه و با استفاده از عناصر بچگانه در اثر خود بيان كنند، تا هم كودك بتواند به راحتي آن را بفهمد و هم با انگيزه و انرژي داستان را دنبال كند.

پرخاشگري در كودكان بر اثر 3عامل الگو برداري نامناسب در محيط زندگي و مدرسه و استرس و اضطراب در كودكان به وجود مي آيد. براي كنترل پرخاشگري در كودكان،  الگوهاي ناهنجار را از او دور كنيد؛ اين الگو ها مي توانند در خانه يا مدرسه يا در جمع اقوام در اطراف كودك شما باشند، با دور كردن كودك از اين محيط ها يا تعويض محيط كودك به از بين رفتن پرخاشگري در كودك خود كمك كنيد.

استرس و اضطراب دروني در كودكان نيز منجر به بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در كودكان مي شود. با كودك خود صحبت كنيد و سعي كنيد دليل اين استرس ها را دريابيد و با هم آن ها را از بين ببريد؛ با كنترل اين نگراني ها، پرخاشگري در كودكان نيز كنترل مي شود. 

پرخاشگري در كودكان معمولا از 3 سالگي خود را نشان مي دهد و در سنين نوجواني به اوج مي رسد؛ مدرسه و دوستاني كه فرزند شما با آن ها در ارتباط است، تاثير بسيار زيادي در كاهش يا تشديد اين پرخاشگري دارند. لذا كنترل محيط كودك و ايجاد رابطه دوستانه با كودك در كنترل خشم و پرخاشگري او موثر است. 

سايت voolak با در برداشتن مقالات متعدد، والدين را با اختلالات رايج كودكان آشنا كرده و راه هاي پيشگيري و درمان اين اختلالات را در اختيار آن ها قرار داده است.




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۵:۴۰ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :